www.rwdford.cz - Miloš Lang - Escort mk2 - prodej dílů

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Můj Escort mk2

Proč Ford Escort mk2?
Mým prvním závoďákem byla Fiesta mk3, s autem jsem byl velmi spokojen, ale přišel čas na změnu... Fiesta tou dobou měla asi 185k při váze 820kg, auto vypadalo velmi obyčejně a dokázalo udivovat nejen diváky, ale i
soupeře. Pro mě to byly úžasné časy levného a zábavného závodění.

Začal jsem okukovat co by mě mohlo bavit, mělo to mít modrý ovál ve znaku, a ve Fiestě jsem si zvykl na jednoduché, obratné a opravdu rychlé auto. Kamarád Martin Milowský, který mě k motorsportu přivedl se v tu dobu velmi zajímal o Toyotu AE86. V tu chvíli jsem si uvědomil, že malé, lehké a obratné auto může mít i zadní pohon. Pak už nebylo daleko k nalezení vhodného vozu, tím byl u nás nepříliš známý Ford Escort mk2.

Hledání vhodného kusu zabralo dost času, ale asi po půl roce už jsem táhl z východního německa moji první mk2 za dnes úsměvných asi 760EUR. Stav tomu samozřejmě odpovídal, ale nadšení bylo obrovské, chuť k práci taky, a z vraku jsem postavil pěkný závoďák.

Fotografie ze stavby vozu s krátkým popisem najdete v galerii.

Ford Escort mk2:
Vyráběno 1974 - 1980.
Délka 3975mm, Šířka 1570mm, Rozvor 2400mm.
Udávaná hmotnost 880Kg.
Dvou a čtyřdvéřovou verzi doplňovalo 3dv. kombi a 2dv. malá dodávka.
Motory 1,1OHV až 2,0OHC (RS2000) a špičkový model RS1800 (motor BDA, 501 vyrobených ks)

Můj Escort:
Není to historik! V autě je moderní motor a další technika. Důvod je jednoduchý - cena. Motor BDA je pro mě cenově nesmysl a chtěl jsem výkonné auto. Vydal jsem se tedy cestou oblíbenou v Británii, Irsku a severských zemích. Vezmeme historika a dáme do něj novou techniku. Rozhodnutí nelituji, mám moderní, výkonný , spolehlivý a dostupný motor v hezkém a velmi dobře fungujícím autě.

- karoserie kompletně vyvařena, někde odlehčena, jinde zesílena
- zadní náprava předělaná na 6link - tedy 4 podélná ramena, Wattův přímovod a vinuté pružiny místo původních per
- moderní bezpečnostní rám dle FIA J
- hliníkové lemy blatníků a spoiler, asfaltová specifikace
- laminátová kapota a víko kufru
- závodní nádrž, homologované závodní sedačky a pásy

- brzdy vpředu AP Racing 266x21mm, vzadu Wilwood 4pístky
- pedálová podlaha s nastavitelným rozložením brzdného tlaku
- hydraulické ovládání spojky
- převodovka Type9, rovný zub, správné odstupňování, synchronní, Tran-X
- diferenciál Tran-X

Motor:
Dříve použitý, do léta 2012.
Ford Zetec Silvertop
2,0 16V DOHC, řemen
Snížený blok, sériové písty, ojnice a klika, ARP ojniční šrouby.
Hlava Raceline, Vačky Raceline 200 spec.
Čtyřklapka ze SUZUKI Hayabusa - 4x46mm - vlastní instalace.
Nerezové výfukové svody 4-2-1, jeden tlumič výfuku.
ŘJ Megasquirt MS2, kabelový svazek vlastní.

Výkon asi 190k/7200ot, 210Nm v 6000ot/min.

Nový motor, od léta 2012.
Ford Zetec ST170 (původně Focus ST170)
2,0 16V DOHC, řemen
Nový blok motoru, nový klikový hřídel - nepatrně odlehčený, vyleštěný, vyvážený.
H ocelové ojnice, ARP šrouby, kované písty.
Vačky CatCams , odstraněno proměnné časování.
Hlava upravená, kanály vyhlazené, výfukové vyleštěné.
Čtyřklapka Jenvey 4x48mm. Vstřikovače Focus RS mk1.
Spojková lamela AP racing.


 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky